Eerste dagje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Julia Dijkema - WaarBenJij.nu Eerste dagje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Julia Dijkema - WaarBenJij.nu

Eerste dagje!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal! Daar zijn we dan eindelijk, nadat we er maanden naartoe hadden geleefd! Gister om half 12 zijn we vertrokken vanaf Schiphol naar Suriname en dat was allemaal wat. De eerste shock voor ons begon al in het vliegtuig: ieder had zijn eigen beeldschermpje, wat erg fijn was, zo duurde de reis niet zo lang. Gooische vrouwen, Snake en Tetris zorgde ervoor dat de reis zo om was en niet te vergeten al het eten. Soesjes, koekjes, roti, roze (!) salade en een pangasiusje zorgde ervoor dat we niet uitgehongerd aankwamen in Suriname.

Rond 16.00 uur Surinaamse tijd landden wij op het vliegveld en dat was me een hitte.. De mensen hebben geen haast en het duurde dus ook even voordat we de voorbij de controle waren. Tot onze grote verrassing waren onze koffers er al sneller dan verwacht en buiten stond Raoul onze taxichauffeur ons op te wachten. Binnen een minuut nodigde hij ons uit voor 'een te gekke party' die avond, maar die arme jongen had geen besef van onze moeheid en de (toch wel een beetje) jetlag. Een angstige rit kon je het wel noemen: bumperkleven, rechts en links door elkaar rijden etc. dus heel relaxed zaten we niet in de auto. De verschillen tussen arm en rijk waren goed zichtbaar, niets is hier te gek: een villa naast een klein huisje van houten planken, het kan hier allemaal. Bij aankomst van ons paleis stond daar onze huisbaas Jonathan op ons te wachten die ons wegwijs maakte. 'Het gas, oh he dat is raar dat doet het niet.' 'Oh ja een mierennest, daar ga ik nog wel even iets aan doen.' 'Vrijdag en Zaterdag start ik pas op rond een uurtje of 13.00, want dan slaap ik uit na mijn wekelijkse stapavonden.' Verder was hij superaardig en had allerlei tips voor ons en gaf ons een goodiebag met een prachtige (energy)pet. Nadat hij een kwartiertje lang vertelde over dat de mensen hier erg aardig zijn (maar niet te vertrouwen, jaja) gingen we in zijn auto naar de Chinese supermarkt. Schoonmaakmiddel en eten hadden de prioriteit en Jonathan drukte ons op het hart dat we rustig aan moesten doen, 'Want dames zijn altijd lang aan het winkelen', aldus Jonatahan. Na een schoonmaak een douche en wat te eten zijn we gaan slapen. De volgende ochtend had ik gigantische koorts, wat nu alweer deels weg is en hebben Liek en Ils een grote schoonmaak gehouden terwijl ik op bed lag in de hitte met een lange broek en een vest. We hebben de cultuurshock deels achter de rug en de mieren zijn vertrokken dus we zijn klaar voor de komende drie maanden!
Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 April 2016

Nog maar 2 weken!

28 Maart 2016

Vakantie

13 Maart 2016

My life in Su!

02 Maart 2016

Derde week!

18 Februari 2016

De eerste week
Julia

Hooi! Ik ben Julia, 21 jaar en ik ga voor 3 maanden samen met Ilse en Lieke naar Paramaribo. Wij gaan daar samen stage lopen op een basisschool en we hopen daar een onvergetelijke tijd te hebben. Op mijn blog kun je bijhouden wat wij daar allemaal doen!

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 2822

Voorgaande reizen:

28 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: